Vi har fået en ny medarbejder her i firmaet. Hun er meget dygtig til sit arbejde, og vi er glade for, at vi ansatte hende. Hun har dog et problem. Hun er allergisk overfor støv. Hun fortalte os, at hun søgte stillingen hos os, fordi hun var så plaget af allergien på det andet kontor, hvor hun arbejdede. Hun var sådan set glad for sit job, men antallet af sygedage var stort, og det skabte problemer. For hende og hendes daværende arbejdsgiver. Det var faktisk noget, hun spurgte meget ind til, da jeg under vores samtale nr. 2 fortalte hende, at vi gerne ville ansætte hende.
Professionel rengøring?
Hun spurgte mig, nemlig om vi bruger professionel rengøring i Aarhus. Hun skal sidde i afdelingen, vi har dér. Jeg fortalte hende, at det gør vi. Hun kan være sikker på, at der ikke er meget støv på kontorerne. Vi har en regel om, at vi ikke bruger tæpper, og at vi allesammen lægger de sager, vi arbejder på, i vores skrivebordsskuffer. Det er noget, vi har lært af det firma, som gør rent for os på kontoret i Risskov.
Risskovs bedste rengøringsfirma
Vi havde nemlig et lignende tilfælde for nogle år tilbage. En af vores medarbejdere fik støvallergi, så vi var nødt til at finde nogle professionelle folk til at varetage rengøringen. Vi havde googlet efter rengøring Risskov, og vi fandt et firma, der kunne tage hånd om den daglige rengøring. Vi havde indskærpet overfor dem, at vi har nogle allergikere på kontoret, så de skulle være ekstra omhyggelige. De havde så foreslået, at vi samarbejdede om opgaven ved at hjælpe dem lidt i deres arbejde. Fx det her med at lægge alle papirer i skufferne. Papir samler nemlig meget mere støv, end man tror. Det er ikke svært at huske at gøre det. Det er en vanesag. Og vi kunne hurtigt mærke, at indeklimaet var meget bedre. Også for allergikeren.